امام مرحوم آيت الله العظمی حاج سيد محمد حسينی شيرازی( رضوان الله تعالی عليه)

بسم‏ الله الرحمن الرحيم

الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على محمد و آله الطيبين الطاهرين. بيش از يك قرن و نيم است كه دودمان شيرازى از سوى حكومت‏هاى متوالى تحت تعقيب ، آزار و شكنجه هستند، و اين مربوط به دوره تاريخى مذكور است چرا كه از تحولات پيش از اين تاريخ اطلاعى ندارم، همين طور از احوال و زندگى اجداد ميرزا و اجداد پدرم بى‏اطلاع هستم.

در اين جا به این مناسبت بيت شعرى برايم تداعى مى‏شود كه مى‏گويد:

مشرّدون نُفُوا عن عقر دارهم كأنهم قد جنوا ما ليس يغتـفر

ترجمه بيت:

اينان آواره‏اند و از منزل گاهشان رانده شده‏اند، و گويى جرمى مرتكب شده‏اند كه هرگز بخشودنى نيست و نيز گفته (نيكسون) در خاطراتش را بياد مى‏آوريم كه گفته است:

(راز قدرت آمريكا در دو قرن گذشته نهفته است؛ غرب از دو قرن پيش بر حكومت عثمانى چيره شد، آنان عمامه را به طربوش (كلاه عثمانى) تبديل كردند. بنده جزئيات آن را در كتاب مستقلى مربوط به احوال عثمانيها ذكر كرده‏ام به هرحال حكومت عثمانى و همچنين حكومت قاجار دچار بى‏ثباتى شدند، و بى‏ترديد غفلت هردو حكومت و كشيده شدنشان به دامن غرب و پشت پا زدن به اسلام آنان را به سراشيبى سقوط كشانيد.)

در كربلاى مقدس تا اين زمان هنوز محله يهود و حمام يهود و خيابان روسپىها موجود است. و اين نشان‏ دهنده آن است كه عثمانى‏ها هيچ اعتنايى به احكام اسلام كه زِنا را تحريم كرد نداشتند، اين‏ها مربوط به دوران عثمانى‏ها يعنى پيش از جنگ جهانى اول است، چرا كه بعد از جنگ غرب به طور آشكار در اوضاع داخلى دو دولت عثمانى و قاجار مداخله كرد و نيز روشن است كه (چون سلطان تغيير كند زمان نيز تغيير مى‏كند) و اين نه فقط در ايران و عراق بلكه در همه سرزمين‏هاى اسلامى كه به دو ميليارد نفر بالغ مى‏شوند نمايان است.

غرب محاسن اسلام را برگرفت و پيشرفت كرد همان طور كه امام على عليه‏السلام فرمودند : (الله الله فى‏القرآن لا يسبقنّكم بالعمل به غيركم)(نهج‏البلاغه: نامه 47 روضه‏الواعظين ص131؛ تحف ‏العقول: ص197).

ترجمه: الله الله در باره قرآن مبادا ديگران در عمل كردن به آن بر شما پيشى بگيرند.

آيا آنها هم اكنون شورا دارند يا ما؟ آيا آنان احزاب متعدد دارند يا ما؟ در حالی كه در كتاب (السبق والرمايه) مى‏خوانيم كه رسول اكرم(ص) مسلمانان را دسته دسته (احزاب) قرار داد (غوالى اللنال: ج3 ص ص266 باب سبق و رمايه، آن جا از رسول اكرم(ص) روايت شده كه فرمود: (أنا مع‏الحزب الذى فيه ابن الادرع).همينطور در جواهرالكلام باب سبق و رمايه).

آيا، امت واحد بايد براى ما باشد يا براى آنها.

آنها اروپا را به كشورى تبديل كرده‏اند كه مرزهاى جغرافيايى، سياسى و اقتصادى ندارد و ميان خود برادرى برقرار كردند و آزادى را گسترش دادند (البته اين به آن معنا نيست كه همه آزادى‏هاى غربى خوب است، مؤلف اشكالات آزادى‏هاى غربى را در كتاب (الغرب يتغير) و (الفقه السياسته) و ديگر كتابها ذكر كرده است.).

آرى ما آزادى اسلامى و برادرى اسلامى و امت واحد را كه صريحاً در قرآن آمده است ترك كرده‏ايم و از اين رو عقب مانده‏ايم و همچنان در عقب ماندگى مى‏مانيم مگر آن كه همان طور كه امام على(ع) فرمودند به قرآن باز گرديم: از خداوند مسألت داريم ما را به انجام آنچه رضاى اوست موفق گرداند. و هو الموفق المستعان..

/ 0 نظر / 7 بازدید